AHLAN WASAHLAN

Salam Ihtiram buat para pengunjung yang sudi berkunjung ke laman ini. Semoga kalian mendapatkan sesuatu yang bermanfaat setelah meninggalkan laman ini. Sebarang cadangan dan komen yang membina adalah amt dialu- alukan dalam rangka berhijrah ke arah yang lebih baik... Mari bersama kita kejar manisnya Cinta Ilahi.. Insya Allah

Halaman

Jumaat, 18 April 2014

Cinta Allah Cinta Rasul

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum w.b.t.

Allah. Lama rasanya tidak berkongsi sesuatu di laman ini,, semenjak kaki menjejak ke bumi Mesir, inilah kali pertama saya menulis lagi.

Apa khabar agaknya sahabat2 pembaca sekalian? moga sihat2 dalam jagaan Allah. 

Agaknya kali ini saya nak menulis tentang apa ya? :) In syaa Allah tajuk entri kali ini masih berkisar tentang cinta. Ya. Cinta. Perkataan yg satu2nya tidak dapat dipisahkan daripada manusia. 

Hari ini saya tidak mahu menulis panjang. Cukup saya letakkan satu ayat sebagai renung2an dan perkongsian dengan sahabat2 sekalian.

CINTA ALLAH ITU TUJUAN. CINTA RASUL ITU JALAN.


Sepanjang hampir dua tahun saya di Mesir kerana tuntutan ilmu dan perjuangan, inilah perkara yang paling manis yang saya pelajari. Cinta Allah membuatkan saya berada di sini, dengan tiupan Cinta Allah membuka hati saya untuk terus tabah mengharungi suka duka sebagai penuntut ilmu. 

Di sini juga saya belajar, cinta Allah itu tidak akan terpisah dengan cinta Rasulullah untuk selama2nya. Kenapa?

Sebab Allah sebut dalam al Quran: "Katakanlah (wahai Muhammad) sekiranya kalian mencintai Allah, maka ikutilah aku (Nabi Muhammad s.a.w), nescaya kamu akan dicintai oleh Allah, Dia mengampunkan segala dosamu....."

Maka, kita takkan dapat sampai kepada cinta Allah melainkan dengan cinta kepada Rasulullah s.a.w. Cinta Rasulullah adalah pintu untuk kita ke tempat yang dipenuhi dengan Cinta Allah.

Oleh itu, ingin saya nyatakan di sini.. Cinta Allah itu tujuan, iaitu matlamat yang ingin kita capai. Sedangkan cinta Rasul itu adalah jalan yang perlu kita lalui untuk sampai kepada cinta Allah.

Allahua'lam. Jom cinta Allah dan cinta Rasul. Semoga apa sahaja yang kita lakukan hanya kerana Cinta Allah dan Cinta Rasul. In syaa Allah. 

Sekian, sampai bertemu lagi untuk perkongsian yang seterusnya. Doakan saya..

Tiada ulasan:

SWeEt 4th GeNErattion SAhiBah SMA KG LAUT

AiSyah
AmiRaH
Anis
BaZilaH
FatOnaH
HaWa
aDieBah
FatiN
ShahIdah
ShaziYah
SoLehAH
SyA
SyaZwaNi
AtiQah
HaNa'
SaRAh
SItI
SaUdaH
YuMNi
ZaTUl
IRa
UhiBBuKUnna FillaH AbadaN aBadA...